Måste skriva av mig!

Åhh jag känner verkligen att jag måste skriva av mig. Snart kommer min data så då ska jag blogga som vanligt på improveme.se igen!

Men just nu så mår jag inte bra, eller okej jag mår alltid bra och har nästan aldrig bekymmer, jag tar dagen som den kommer lixom. Men just nu är det föööör mycket med skolan. Jag hade 4 prov förra veckan + en inlämmning. Och den här veckan så har jag mitt sista matte prov inför terminen och sen Np-provet och eftersom matte aldrig har varit mitt starkaste ämne så har jag skitit i det. Dumt nog. Men jag är en människa som måste känna att jag är super duktig på det jag gör lixom, och det gör jag inte när det gäller matte så ja ni förstår! Och att jag måste ha världhistoriens SÄMSTA minne när det gäller allt! Det är min svaga sida, att jag har minne som en jävla guldfisk!

Men nu har jag snackat med min matte lärare och får jag MVG på det här provet och Relativt bra på Np-provet så kan jag få VG i slutbetyg! Och ja för er som är duktiga på matte tänker säkert att "vadå VG det är ju skiiit lätt att få" Men nej inte för mig. Jag har rätt så bra betyg i andra ämnen faktiskt, men när det gäller matte så NEJ! Om jag verkligen kämpar med matten (vilket jag gör just nu) så kan jag sitta och plugga i flera timmar . Säkert 7 timmar på en dag, och ändå så får jag inte bra! Skulle jag nu få VG i slutbetyg så skulle jag vara överlycklig, jag kommer börja gråta utan överdrift! Hehe

Mina mål är nu att kämpa kämpa kämpa sista månaderna så jag går ut med ett betyg som jag är nöjd över. För blir jag inte nöjd över mitt betyg så kommer jag gå omkring och va ledsen över det. Vilket jag inte tänker vara på sommarlovet haha. Då blir det fekke in Grecce! ;)

Okej nu fick jag en idee! Jag ska göra en lista över vilka betyg jag ska höja, som jag vet att jag kan höja ganska lätt om jag bara försöker:

  • Få VG i matte
  • Få MVG i gympa (jag ligger på gränsen till det nu men jag måste verkligen visa mitt MVG nu)
  • MVG i musik (jag kan sjunga och spela piano + att det är kul så jag ska inte slösa bort min chans nu)
  • Få mitt VG i Svenska (jag hade bara G förra året pga att jag inte brydde mig, men min lärare kom faktiskt fram till mig och sa att hon tycker att jag har utvecklats :D
  • MVG i Kärnfusik (det vi håller på med nu)
  • Få MVG i träslöjd igen (hade det förra året) ;)
Så nu ska vi se om jag lyckas!!!!!!!! :D :D :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0